Etusivulle

Toimintakertomus vuodelle 2006

VUOSIKOKOUS JA HALLINTO

Kiinalaisen shakin ystävät Suomessa ry:n (Kiisys) vuosikokous pidettiin Tero Riskulan kotona Helsingissä lauantaina 11.3.2006..

Vuosikokous vahvisti edellisen vuoden tilinpäätöksen ja myönsi vastuuvapauden tilivelvollisille tutustuttuaan tilinpäätökseen, hallituksen allekirjoittamaan tilikirjaan sekä tilintarkastajien allekirjoittamaan lausuntoon. Kokous kehoitti hallituksen jäsen Jouni Tolosen ehdotuksesta täydentämään edellisen vuoden hallituksen toimintakertomusta erityisesti turnaustulosten osalta (2005 puheenjohtaja ja rahastonhoitaja).

Vuoden 2006 hallituksen puheenjohtajaksi valittiin Raimo Lindroos ja muiksi hallituksen jäseniksi Timo Aitta, Tero Riskula, Markku Rämö, Jukka Tuovinen ja Arto Vaara

Vuoden 2006 tulo- ja menoarvio vahvistettiin. Toimintasuunnitelma annettiin uuden hallituksen laadittavaksi

Vuosijäsenmaksuksi päätettiin 15 euroa, ainaisjäsenmaksuksi 150 euroa sekä liittymismaksuksi 0 euroa.

Raimo Lindroos kutsuttiin yhdistyksen kunniajäseneksi.

HALLITUKSEN JÄRJESTÄYTYMINEN JA TILIT 2006

Puheenjohtaja 2006 Raimo Lindroos ja muut hallituksen jäsenet: Timo Aitta, Tero Riskula (rahastonhoitaja), Markku Rämö (sihteeri), Jukka Tuovinen ja Arto Vaara (varapuheenjohtaja).

Yhdistyksen tili on SAMPO 800018-70057669
Verkkopankki on otettu käyttöön.
Tilinkäyttöoikeudet ovat puheenjohtajalla ja rahastonhoitajalla.

Tilintarkastajina toimivat edelleen Melina Nummi ja Antti Eklöf, varatilintarkastajina edelleen Veli-Matti Freund ja Juan Sanchez-Murtoinperä.

JÄSENET

Maksaneita vuosijäseniä 2006 oli 17 - edelliseen vuoteen verrattuna neljä uutta ja yksi ei maksanut. Yhdistyksellä on lisäksi kuusi ainaisjäsentä.

HALLITUKSEN KOKOUKSET

Hallitus on kokoontunut 2006: 11.3., 19.3, 15.5.

TURNAUKSET, OTTELUT JA MUUT TAPAHTUMAT

Otaniemi, XQ-Turnaus: 26.-28.5.2006: Miettimisajat 60 min (+ 1 min/siirto), Turnausjohto: Timo Aitta.

I Timo Aitta 4(5), II Jouni Rämö 3½, III Olavi Stenman 3*, 4. Mikko Törnqvist 3, 5. Arto Vaara 1½*, 6. Tero Riskula 0, (* = ½ pistettä pelaamattomasta pelistä.)

Järvenpää, Heinäturnaus: 1.7.2006: Miettimisajat 30 min, Turnausjohto: Arto Vaara, Raimo Lindroos.

I Jouni Rämö 4½(5), II Mikko Törnqvist 4½ , III Arto Tengvall 2½*, 4 Jukka Tuovinen 2½, 5 Seppo Rönkkö 2*, 6 Raimo Lindroos 2*, 7 Olavi Stenman 2*, 8 Arto Vaara 2*, 9. Jorma Rossi ½*, (* = ½ pistettä vapaakierroksesta.)

Otaniemi, XQ Turnaus 29.09.-01.10.2006: Miettimisajat  60 min (+ 30 sek/siirto), Turnausjohto Timo Aitta.

I Jouni Rämö 4(5), II Olavi Stenman 4*, III Timo Aitta 3*, 4. Jukka Tuovinen 2½, 5. Shike Han 2 ½**, 6. Arto Vaara 2*, 7. Mikko Törnqvist 2*, 8. Shunyong Wang 1½/4*, 9. Teemu Matvejeff 1*, 10. Tero Riskula 1/3  (* = ½ vapaakierrospistettä. ** = 1 piste tuomitusta pelistä.

Oulu, Älypelifestivaalit  / Kiinalainen shakki 22.10.2006: Miettimisajat  15 min (+ 15 sek/siirto), Turnausjohto Jouni Tolonen.

I Shan Jingdong 4½(5), II Chang Jun 4, III Zhou Jiehan 3, 4. Jouni Tolonen 2½, 5. Ilmari Juutilainen 1, 6. Yang Bo 0

Helsinki + Otaniemi. Avoin Suomenmestaruusturnaus 11.-12.11.2006: Miettimisajat 30min+30sek/siirto 60. siirtoon asti ja senjälkeen 15min. Turnausjohto: Tero Riskula

I Lei Yu 5(5), II Mikko Törnqvist 4, III Jukka Tuovinen 3, 4. Olavi Stenman 3*, 5. Jouni Rämö 2 ½*, 6. Arto Tengvall 2½*, 7. Timo Aitta 2, 8. Shike Han 2*, 9. Tero Riskula 1*. (* = 1 vapaakierrospiste.

Otaniemi. Harjoitusturnaus: 26.11.2006: Miettimisajat 20 min + 10sek/siirto. Turnausjohto Timo Aitta.

I Yu Lei 4(4), II Mikko Törnqvist 2½, III Timo Aitta 2, 4. Olavi Stenman 1½, 5. Päivi Walta 0

Järvenpää 9.12.2006: Ottelu Kiinan Suurlähetystöä vastaan:

Järjestäjänä Järkis Kiisysin suojeluksessa.

Vierailijoita oli Suurlähettiläs rouva Ma Keqin’in johdalla kaikkiaan 15 henkilöä, joista 10 osallistui otteluun. Osa heistä tutustui ottelun jälkeen Järvenpää hienoon Lukioon. Kiisysin pelaajat saivat suurlähetystöltä muistolahjat.

Järvenpään kaupunkia edusti kaupunginjohtaja Erkki Kukkonen, joka jakoi kaupungin muistolahjat vierailijoille.

Oheisottelussa suurlähettiläs voitti kaupunginjohtajan 2-0.

Järkisin muistolahjat vierailijoille mahdollistivat ompelimo Shoptik ja Shakeril. Kiisys  ja Järkis kiittävät tukijoitaan ja mukanaolleita!

TULOKSET JOUKKUEITTAIN

Pelikierrosten johto: Timo Aitta, Arto Vaara. Miettimisajat 15 min.

Kiina – Suomi/Kiisys  18½-11½

PISTEET PELAAJITTAIN

Kiina
Xu Rongjian 3(3), Li Xiyin 2, Sun Yinglai 2, Guo Jinlong 2, Guan Jiwei 2, Huang Zhigang 2, Zhao Hanbo 2, Liu Xiang 1½, Hang Lei 1, Wu Shiguang 1

Suomi/Kiisys+Järkis
Jouni Rämö 3(3), Mikko Törnqvist 2, Timo Aitta 2, Olavi Stenman 1½, 5. Raimo Lindroos 1, Arto Vaara 1, Arto Tengvall 1, Seppo Rönkkö 0, Tero Riskula 0, Jorma Rossi 0

Valmennustilaisuudet

Timo Aitan sunnittelemana ja vetämänä toteutui Otaniemessä ainakin kymmenen valmennustilaisuutta ensimmäistä kertaa Kiisysin historiassa.

Euroopan mestaruusturnaus Haarlemissa Hollannissa 16.-17.9.

40 pelaajan joukossa Jouni Rämö saavutti tuloksen ja sijoittu sijalle14. Hän oli kuitenkin paras Ei-Aasialaisten sarjassa ja saavutiin näin tämän ryhmän Euroopan mestaruuden!

Esittelyt jne:

Tero Riskula ja Arto Vaara esittelivät kiinalaista shakkia Lahdessa Suomi-Kiina-seuran toimintaan liittyneessä tilaisuudessa. Raimo Lindroos ja Arto Vaara esittelivät kiinalaista shakkia Järvenpää-päivän yhteydessä 13.5. Raimo Lindroos esitteli kiinalaista shakkia Shakin SM-Joukkuepikapelien yhteydessä Porissa 29.-30.7.

Puheenjohtaja Raimo Lindroos täytti 70v. .4.7.2006. Timo Aitta ja Tero Riskula kävivät onnittelukäynnillä Kiisysin edustajina.

2006 maksaneiden jäsenten rankingpisteet 31.12.2006
Rämö Jouni                 140-61    (1720)
Tolonen Jouni              153-37    (1629)
Stenman Olavi              171-37    (1503)